wtorek, 10 marca 2015

WIESZAKI W STYLU RETRO




 Ostatnio spotkałam się z prośbą, a właściwie zapytaniem, czy nie dała bym rady wykonać wieszaczków do przedpokoju. W myśl zasady - nie spróbujesz - nie dowiesz się czy potrafisz, postanowiłam spróbować.
Wytyczne były takie:

  • drewniane
  • lekko postarzone
  • kwadratowe
Zamysł był taki, że zrobię je białe z chromowanymi uchwytami. Niestety żadne chromowane uchwyty jakoś mi nie pasowały, ale białe to już owszem. Wobec takiej sytuacji projekt zmienił się. 
Zaczęłam całą zabawę od wycięcia, ze sklejki kwadratowych podstaw. 
Lekko przetarłąm fronty każdego kawałka sklejki drobnym papierem ściernym, natomiast nieco grubszym boki, aby pozbyć się wszelkich zadziorów. Następnie tym samym papierem zaokrągliłam lekko narożniki.
Niestety nie obyło się bez małych ubytków w sklejce podczas wycinania i należało je naprawić. Za pomocą szpachelki uzupełniłam wszelkie ubytki kitem do drewna w kolorze jasnego dębu. 


Teraz musiałam poczekać, aż kit wyschnie i dopiero wtedy przeszlifowałam uzupełnienia drobnym papierem ściernym.



Kolejnym etapem było bejcowanie. Ponieważ wieszaki miały być w stylu retro, wybrałam bejcę w kolorze dębu rustykalnego. Za pomocą pędzelka naniosłam niezbyt grubą warstwę bejcy na sklejkę.



Kiedy bejca wyschła, naniosłam kolejną cienką warstwę, tym razem białej farby akrylowej. Wybrałam metodę suchego pędzla, aby uzyskać efekt przecierki.




Teraz pozostało mi już tylko ozdabianie. Zdecydowałam się na decoupage. Pozostało wybranie szablonów i naniesienie ich na podstawy wieszaków.













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz