czwartek, 25 sierpnia 2016

JAK ROZMNOŻYĆ BEGONIĘ




Bardzo długo w moim ogrodzie nie było begonii. Nie to, że nie chciałam, ale po prostu bałam się, że są bardzo trudne w uprawie. 
W ubiegłym roku odważyłam się na zakup dwóch sztuk. Ustawiłam je w półcienistym miejscu i kiedy zaczęły kwitnąć zauroczyły mnie totalnie. Wciąż szukałam dodatkowych informacji o ich uprawie i o dziwo okazało się, że wcale nie są takie wymagające. Dodatkowo któregoś dnia natrafiłam na informację, że te piękne kwiaty można rozmnożyć samemu. Oczywiście nie byłabym sobą, gdybym nie spróbowała. 
Wybrałam chyba najprostszy sposób, bo kilka listków umieściłam w kieliszku z wodą i czekałam co z tego wyniknie. Niestety rozmnażanie begonii tym sposobem nie jest procesem szybkim. U mnie pojawienie się korzeni trwało około 1 miesiąca, natomiast w pełni ukorzeniona sadzonka wraz z nowymi liśćmi, była gotowa do posadzenia w ziemi po 2 miesiącach.



 Moja radość jest ogromna, bo się udało. Bez żadnych wymysłów, kombinacji - woda i listek - to wszystko, aby cieszyć się własnym krzaczkiem begonii. Oczywiście można pójść do sklepu i kupić piękny, duży krzak, ale niestety w pakiecie nie dostaniecie tej ogromnej satysfakcji, że coś zrobiliście własnymi rękami. 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz