czwartek, 6 kwietnia 2017

RENOWACJA SZAFKI NA BUTY Z SIEDZISKIEM




Lubię zdobywać nowe doświadczenia i nie mam problemu z tym, żeby przyznać się, że czegoś nie umiem, że coś mi nie wyszło tak jak bym sobie tego życzyła. Dotyczy to zarówno gotowania jaki i przeróbek rzeczy wszelakich. 
Zdaję sobie sprawę z tego, że szczególnie w temacie przeróbek mebli, jeszcze dużo nauki przede mną. Dlatego też dzisiaj chciałabym wam pokazać historię pewnej szafki.



Najpierw była nieco zdezelowana szafka na buty, którą przytargałam z piwnicy. Po oczyszczeniu i lekkim oszlifowaniu została zabejcowana. Jej wierzch ozdobiło siedzisko wykonane na bazie grubej gąbki. Uszyte zostało ono na maszynie, choć krawcowa, to ze mnie niestety średnia. Niewątpliwą wadą było to, że leżało ono na szafce, nie będąc do niej w żaden sposób przymocowane.Wszystko razem wyszło "jako tako". Cieszyło mnie oczywiście zakończenie pracy nad szafką, bo była to pierwsza moja tego typu praca, ale efekt, nie ukrywajmy był raczej na 3. 


Trochę czasu upłynęło i mój pierwszy projekt zaczął mnie mocno razić w oczy, a że akurat wena remontowa mnie dopadła, to oczywiście nie mogłam odpuścić poprawki siedziska. Żeby było ciekawiej w wykopaliskach piwnicznych w moje ręce wpadł pistolet do tapicerowania. - To nie wiedziałaś, że kiedyś kupiłem - rzekł zaskoczony mąż własny osobisty. Moja mina bezcenna:) Tak więc zaskoczona i uzbrojona w odpowiedni sprzęt, zabrałam się do pracy. Gąbka do wypełnienia pozostała ta sama, zmienił się natomiast materiał wierzchni.  Moja szafka nie jest w całości klejona, więc z łatwością wybiłam jej górną ściankę z drewnianych kołków. Następnie został odmierzony odpowiedni kawałek materiału, którym obciągnęłam gąbkę i za pomocą pistoletu na stalowe zszywki przymocowany do spodu blatu. 


Na końcu pozostało już tylko z powrotem złożyć szafkę.





Uf. Efekt jest o niebo lepszy:)

1 komentarz:

  1. Fajny materiał :) Sama ostatnio szyłam pokrowiec na tego typu siedzisko, chodzi mi o gąbkę. W moim przypadku zależało mi abym mogła swobodnie zdejmować materiał do częstego prania.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń